close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ייעוץ לימודים- חשוב לדעת

מערכת שורשכז תשרי, תשעה21/10/2014

מתלבטים לקראת לימודים? מה כדאי וחשוב לבדוק לפני שמתחילים תואר אקדמאי

תגיות:
רוב האנשים מעוניינים ללמוד לימודים גבוהים, לאחר סיום הצבא או הטיול הגדול. הבעיה מתחילה כאשר הם מבינים שהם אינם יודעים מהו תחום הלימוד שמתאים להם ומה התחום אותו כדאי ללמוד, על מנת להצליח להתפרנס ממנו בעתיד. זהו השלב בו חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום הלימודים.


מתלבטים? יש מוצא
יועצי לימודים יכולים לעזור רבות בכל הקשור אל בחירת מסלול לימודי שמתאים לכם. אם בעבר, אנשים רבים בחרו מסלולי לימוד שלא התאימו להם וזאת משום שהם הוקסמו מהכותרת של הלימודים או מהאנשים שלמדו במסלול זה בעבר והצליחו בחיים, כיום ברוב המכללות והאוניברסיטאות מוצעת למתעניינים אפשרות של פגישה עם יועץ לימודים. פגישה עם יועץ לימודים יכולה לחסוך נשירה מהלימודים או מפח נפש כאשר מגלים שאותו תחום לימוד שנראה כה קסום בטלביזיה הוא למעשה תחום קשה ותובעני, שאינו מתאים לאופיו וכישוריו של התלמיד. הדבר הראשון אותו כדאי לעשות טרם בוחרים את חוג הלימודים אליו מעוניינים להירשם הוא להיכנס אל משרדו של יועץ לימודים שיעזור לכם לבחור את אותו תחום שמעניין אתכם ובעל אופק עתידי מבחינת פרנסה וקריירה. בנוסף, יש אפשרות להסתייע במכון ייעוץ פרטי שעוזר בהכוונה ומעסיק קבוצה של יועצי לימודים ובחינות התאמה לתחומים שונים.


תפקידו של יועץ לימודים
בשנים האחרונות האינטרנט מספק לכולנו מענה מהיר ומיידי לקניית מוצרים ושירותים שונים, קבלת מידע בתשלום וללא עלות ועוד. כחלק מהתפתחות האינטרנט ניתן למצוא מכוני הכוונה שונים שמספקים שאלוני התאמה לבחירת מסלול לימודים. ההמלצה היא תמיד לבצע שאלונים אלו. אם אתם חשים ששאלונים וכלי הייעוץ הממוחשב, אינם מספקים לכם את אותה מענה לו ציפיתם, ניתן לפנות אל ייעוץ לימודים ייעוד לתואר אקדמאי. המטרה של ייעוץ זה היא לבדוק מהם המסלולים שמעניינים אתכם, לבדוק מהם הכישורים והיכולות שלכם, ובהתאם להציע לכם את מסלולי הלימוד האקדמאיים המתאימים ביותר. כל אחד שמעוניין ללמוד חייב לקחת בחשבון שהבחירה האידיאלית תמיד תהיה מורכבת מבחירה אישית המותאמת לאופיו וכישוריו של אותו סטודנט פוטנציאלי אך גם תהיה מורכבת מתחום שמבטיח תעסוקה עתידית וצמיחה. אין טעם לבחור מסלול לימודי של שלוש שנים ולאחר מכן לגלות שאין עבודה בתחום.


בחירת תחום לימודים- טיפים שיעזרו לכם
יותר מארבעים אחוזים מהאנשים שמשתחררים מצבא הגנה לישראל מוצאים את עצמם מתלבטים באשר לתחום הלימוד אותו כדאי להם ללמוד. אם אינכם מעוניינים להיות במצב בו אתם מגלים שהתחום בו בחרתם אינו מעניין אתכם או מתאים לכם, ואם אינכם מעוניינים לזרוק שכר לימוד של שנה לריק, הגיע הזמן להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום. נכון להיום בחירת חוג הלימוד, משפיעה על בניית הקריירה שלכם בעתיד. משום שיש עשרות חוגי לימוד לתואר ראשון, הדרך הטובה ביותר היא לבצע עבודה התחלתית עם עצמכם ולאחר מכן השכרת שירותיו של יועץ לימודים. השלב ההתחלתי תמיד יהיה מורכב מרישום תחומי הלימוד שמעניינים אתכם ובחירת אותם תחומים בהם תהיה לכם אפשרות להתקדם בצורה מקצועית. לאחר מכן יהיה עליכם לבחון האם המקצועות, שבחרתם אכן מתאימים לכם ותנאי הקבלה שלכם מתאימים לתחומים אלו. השלב הסופי יהיה ללמוד  את מערכת הלימודים של אותו תחום, הדרישות במהלך הלימודים והקורסים המופיעים בסילבוס ולהגיע להחלטה האם אכן מקצוע זה ריאלי לכם.

 
לסיכום, בכדי למקסם את ההתאמה שלכם למקצוע הלימוד אותו אתם עתידים לבחור, ניתן ואף רצוי להעזר בכל הכלים העומדים לרשותכם טרם ההרשמה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה